بررسی معایب میتسوبیشی اوتلندر، موضوع این مقاله از سری مقالات مجله سوئیچ است. در این مقاله سعی خواهیم کرد، علاوه بر معرفی این خودرو ژاپنی معایب آن را نیز مورد بررسی قرار دهیم. اوتلندر یکی از محصولات کمپانی میتسوبیشی ژاپن است و به علت دارا بودن برخی ویژگیها توانسته جایگاه مناسبی را در بازار جهانی خودرو به دست آورد. آخرین نسخه این خودرو در ایران مربوط به سال ۲۰۱۸ است. با توجه به قدمت طولانی همچنان طرفداران خود را حفظ کرده است. اما لازم است معایب میتسوبیشی اوتلندر را جهت انتخاب بهتر مورد بررسی قرار دهیم.
معرفی
میتسوبیشی اوتلندر یکی از محصولات شاسی بلند کراس اوور ژاپنی است. این خودرو نخستین بار در سال 2001 مورد معرفی قرار گرفته و تا به امروز چهار نسل از این خودرو به بازار خودرو جهانی عرضه شده است؛ البته تنها نسل سوم و نسخه فیس لیفت آن در ایران موجود است.
[switch_forms_buy]
اولین ورود میتسوبیشی اوتلندر به بازار خودرو ایران مربوط به سال ۲۰۱۴ میباشد. در ادامه با سوئیچ همراه باشید تا به بررسی معایب میتسوبیشی اوتلندر بپردازیم.
معایب میتسوبیشی اوتلندر از نظر طراحی
یکی از معایب میتسوبیشی اوتلندر مربوط به طراحی داخلی این خودرو است و به همین علت نتوانسته فروش بالایی را در ایران به ثبت برساند؛ البته نسخه فیس لیفت میتسوبیشی اوتلندر توانسته میزانی از این عیب را پوشش داده و ظاهر جذاب تری را برای مخاطبان خود ارائه دهد. میتسوبیشی سعی کرده در این محصول خود تا حد زیادی به علت مسائل اقتصادی کابین متوسطی را در اختیار سرنشینان خود قرار دهد. از جمله معایب میتسوبیشی اوتلندر از نظر طراحی میتوان به عدم تقارن و هماهنگی موجود در داشبورد اشاره کرد. به کارگیری طراحی نامناسب در دریچههای تهویه، فرمان و پشت آمپر سبب شده تا اوتلندر امتیاز کمی از نظر طراحی داخلی کسب نماید.
کندی جعبه دنده
یکی دیگر از معایب میتسوبیشی اوتلندر مربوط به کند بودن و عملکرد نامناسب جعبه دنده آن است. با توجه به دارا بودن ظاهر اسپرت راننده دوست دارد، تجربه هیجان انگیزی را با خودروی خود به ثبت برساند؛ اما این موضوع هنگامی که با جعبه دنده کند همراه میشود، از جمله معایب میتسوبیشی اوتلندر به شمار میآید. گیربکس به کار گرفته شده در این خودرو قادر نیست نیازهای راننده خود را برطرف نماید و به همین دلیل کندی این خودروی ژاپنی در جاده ها میتواند یکی از معایب میتسوبیشی اوتلندر باشد.
برای تجربه خرید خودرو بیدردسر همسو با سبک زندگیت اینجا کلیک کن |
یکی دیگر از معایب میتسوبیشی اوتلندر مربوط به شتاب صفر تا صد ضعیف این خودرو است که در اغلب مالکان آن باعث ایجاد دلسردی میشود؛ البته این موضوع هرچقدر که سرعت بالاتر رود کمتر خود را نشان میدهد. اما همچنان یکی از معایب میتسوبیشی اوتلندر است.
تعداد کم امکانات و تجهیزات رفاهی
نسخه فیس لیفت میتسوبیشی اوتلندر دارای دو تیپ ۳ و ۵ میباشد؛ که از نظر مشخصات فنی تفاوت چندانی با هم نداشته و تنها تفاوت این دو تیپ مربوط به برخورداری از امکانات و تجهیزات رفاهی است. بین این دو تیپ، تیپ ۳ دارای امکانات و تجهیزات کمتری نسبت به تیپ ۵ است. از جمله امکاناتی که در تیپ ۳ میتسوبیشی اوتلندر به چشم نمیخورد میتوان به کمبود مواردی چون گرمکن فرمان، صندلی ردیف سوم، سنسور جلو، دوربین ۳۶۰ درجه، مهشکن اکتیو و … اشاره کرد.
فروش خودرو بدون اتلاف وقت و به بهترین قیمت بازار را با سوییچ تجربه کنید
برای درخواست فروش خودرو اینجا کلیک کنید |
این عیب میتسوبیشی اوتلندر سبب شده تا خریداران کمتری به سمت تیپ ۳ از این خودرو بروند. میتسوبیشی اوتلندر تیپ ۵ نیز در مقابل رقبای کرهای و ژاپنی خود از امکانات رفاهی و تجهیزات کمتری برخوردار است؛ که این موضوع باعث شده تا یکی از معایب میتسوبیشی اوتلندر به شمار بیاید. انتظار میرفت اوتلندر مانند سایر رقبای خود مجهز به امکاناتی مانند چراغ چرخشی، نور بالا اتوماتیک، سیستم نویگیشن، سنسور تصادف جلو و عقب، سنسور تغییر لاین، اتو پارک، کنترل هوشمند باشد. به عنوان مثال عدم برخورداری از حافظه جهت تنظیم برقی گودی کمر و عدم برخورداری از دریچه کولر مجزا برای سرنشینان عقب مواردی دیگر میباشند و معایب میتسوبیشی اوتلندر از نظر امکانات و تجهیزات رفاهی هستند.
مصرف سوخت بالا
از جمله معایب میتسوبیشی اوتلندر میتوان به مصرف سوخت بالای این خودرو اشاره کرد؛ که سبب میشود راننده اوتلندر مدت زمان طولانی را در صف پمپ بنزینها سپری کند. برخورداری از موتور ۲.۴ لیتری میتسوبیشی اوتلندر باعث شده تا این خودرو یکی از شاسی بلندهای قدرتمند باشد. توان خروجی از سیستم پیشرانه اوتلندر میزان قابل قبولی بوده؛ که این موضوع سبب میشود عملکرد مطلوبی را در خیابانهای شهری و جادهها به ثبت برساند. اما در مقابل کمپانی میتسوبیشی میزان مصرف سوخت این محصول از کمپانی خود را ۹.۳ به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر بیان کرده؛ که این موضوع در واقعیت میزان بیشتری از مقدار اعلام شده از طرف کمپانی است.
مصرف سوخت بالا توسط اوتلندر سبب شده تا امتیاز کمتری نسبت به رقبای خود در بازار خودرو ایران کسب کند. به عنوان مثال خودرو سانتافه نیز با برخورداری از موتور ۲.۴ لیتری میزان مصرف سوخت ۸.۵ لیتری را به ثبت میرساند. یکی دیگر از رقبای این خودرو نیسان ایکس تریل می باشد علاوه بر برخورداری از حجم موتور بیشتر تنها مصرف 8.۳ لیتر بنزین به ازای هر سیکل صد کیلومتری را به ثبت میرساند.
بازار دست دوم ضعیف
آخرین عیب از مجموعه معایب میتسوبیشی اوتلندر که در این مقاله قصد داریم به بررسی آن بپردازیم بازار دست دوم ضعیف این خودرو است. برند میتسوبیشی یکی از برندهای مطرح خودرو در بازار ایران میباشد؛ که از گذشته به علت دارا بودن خودروهای باکیفیت توانسته توجه بسیاری از ایرانیان را به سمت خود جذب کند؛ اما در مقابل به علت عرضه محدود نسبت به سایر محصولات چینی و کرهای و همچنین برخورداری از خدمات پس از فروش ضعیف نسبت به رقیبان خود از بازار دست دوم ضعیفی برخوردار است. به همین دلیل میتوان گفت برخورداری از بازار دست دوم ضعیف یکی دیگر از معایب میتسوبیشی اوتلندر است.
کلام آخر
به پایان مقاله بررسی معایب میتسوبیشی اوتلندر رسیدیم. با توجه به بررسیهای انجام شده می توان نتیجه گرفت این خودروی ژاپنی دارای طراحی بیرونی جذابی بوده ولی از نظر طراحی داخلی قادر نیست امتیاز مناسبی را از طرف مخاطبان خود به دست آورد. از جمله معایب میتسوبیشی اوتلندر در بخش طراحی داخلی به عدم تقارن داشبورد آن اشاره کردیم این موضوع سبب شده تا جلوه خوشایندی برای سرنشینان ارائه ندهد.
در بخش معایب اوتلندر از نظر فنی عملکرد ضعیف سیستم گیربکس این شاسی بلند کراس اوور اشاره کردیم؛ که قادر نیست شرایط مناسبی را برای برطرف کردن هیجان راننده خود فراهم کند و همچنین شتاب صفر تا صد این خودرو به صورت اولیه از جمله ضعفهای اوتلندر میباشد.
اوتلندر در مقایسه با سایر محصولات و رقبای خود در هر دو تیپ دارای امکانات و تجهیزات رفاهی ضعیفی است و به همین ترتیب نمیتواند نیازهای رفاهی سرنشینان خود را به بهترین نحو تامین کند و این موضوع سبب شده تا در مقابل سایر رقبای خود امتیاز کمتری را به دست آورد. اوتلندر در مقایسه با سایر محصولات موجود در بازار خودرو ایران شرایط یکسانی را از نظر مشخصات فنی در اختیار راننده و سرنشینان خود قرار میدهند مصرف سوخت بالاتری را به ثبت میرساند.
همچنین در مقایسه با سایر محصولات از جمله سانتافه و تویوتا راوفور دارای بازار دست دوم ضعیفتری است و خدمات کمتری را برای مشتریان خود ارائه میدهد همچنین اوتلندر از نظر قیمت قطعات هزینه سنگینی را برای مالک خود تحمیل میکند. اگر شما نیز تجربه استفاده از خودرو میتسوبیشی اوتلندر را دارید، نظرات خود را با مجله سوئیچ به اشتراک بگذارید.
بیشتر بخوانید:
چرا در ایران اینقد از اوتلندر بد می نویسید این خودرو جز خودروهای خوب جهانه
اپشن خوب و سواری عالی