شرکت اینفینیتی اعلام کرده که از پایان سال 2020 قصد دارد برای همیشه و بعد از 10 سال اسپانسری تیم هایی مانند ردبول و رنو از مسابقات فرمول یک خداحافظی کند. اینفینیتی در واقع با این کار می خواهد تمرکز خود را بیشتر روی تولید محصولات بهتر برای به چالش کشیدن رقبا و الکتریکی سازی خودروهای بگذارد.

در سال 2011 اینفینیتی صرفا یک اسپانسر تجاری برای ردبول بود و در فصل بعد همکاری دو شرکت بسیار گسترده تر شد و این موضوع کمک زیادی به دیده شدن نام اینفینیتی کرد.

در سال 2016، این خودروساز ژاپنی با امضای یک قرارداد شراکت فنی با تیم فرمول یک رنو و کمک به طراحی مشترک سیستم ریکاوری انرژی یا همان ERS این تیم بیشتر خود را در دنیای فرمول یک درگیر کرد.

توماسو وولپه، رئیس تیم مسابقات اتومبیل رانی اینفینیتی و نیسان در این باره گفته:

ما از کارهایی که تاکنون در فرمول یک انجام داده ایم، موفقیت ها و دستاوردها بسیار خوشحال و مفتخر هستیم. طی این 10 سال اخیر حضور ما در فرمول یک هر سال بهتر و بهتر شد و ما نه تنها موفق به شناساندن برند خود به افراد بیشتری شدیم، بلکه توانایی های فنی خود را تقویت کردیم. اکنون زمان مناسبی است تا منابع و دانشی که از طریق فرمول یک کسب کردیم را روی تحقیق و توسعه تکنولوژی ها و پیشرانه های جدید متمرکز کنیم.

در همکاری با تیم فرمول یک رنو، اینفینیتی یک خودروی پروتوتایپ به نام Q60 Project Black S را تولید کرده بود که از یک سیستم ERS الهام گرفته از فرمول یک بهره می برد. این خودرو که مبتنی بر مدل Q60 رد اسپرت ساخته شده به دو سیستم جمع آوری و برداشت انرژی، یک پک باتری 4.4 کیلووات ساعتی، e-turbo و یک موتور الکتریکی نصب شده روی اکسل عقب مجهز است.

روی هم رفته، موتور هیبریدی شش سیلندر خورجینی 3 لیتری و موتور الکتریکی آن 563 اسب بخار قدرت داشت و صفر تا صدی زیر 4 ثانیه برای خودرو به ارمغان آورده بود.

شرکت رنو نیز امسال قصد دارد نام خود را از فرمول یک خارج کند. تیم فرمول یک رنو قرار است از سال آینده با نام آلپاین در مسابقات شرکت نماید.