تاریخچه نمایشگاه خودروی فرانکفورت به سال 1951 باز می‌گردد و بعد از این همه سال فعالیت، این نمایشگاه خودرویی قرار است به کار خود در شهر فرانکفورت برای همیشه پایان بدهد.

البته موضوع کمی پیچیده است، به همین دلیل اندکی توضیحات بیشتر در اختیار شما قرار خواهیم داد. نمایشگاه خودروی فرانکفورت که در آلمان با نام Internationale Automobil-Ausstellung یا به صورت مخفف IAA نامیده می‌شود، توسط انجمن صنعت خودروی آلمان Verband der Automobilindustrie یا همان VDA برگزار می‌شود. خلاصه بخواهیم بگوییم، قرارداد این انجمن با مرکز نمایشگاهی Messe Frankfurt سال پیش به اتمام رسیده است.

ماه اکتبر گذشته بود که IAA اعلام کرد در حال طراحی و توسعه یک کانسپت جدید برای نمایشگاه سال خودروی فرانکفورت سال 2021 می‌باشد. در حالی که جزئیات زیادی از این موضوع در دست نیست، ولی IAA می‌گوید قصد دارد با توجه به عدم حضور بسیاری از خودروسازها در نمایشگاه سال گذشته قصد دارد جذابیت‌های این نمایشگاه را بیشتر کند. در همین راستا، IAA تأیید کرده که آن‌ها در حال بررسی شهرهای دیگر برای برگزاری نمایشگاه هستند، ولی فرانکفورت همچنان شانس دارد.

امروز گزارشی منتشر شده که هفت شهر برای برگزاری نمایشگاه IAA کاندید اصلی هستند. این هفت شهر شامل برلین، کلن، فرانکفورت، هامبورگ، هانوفر، مونیخ و اشتوتگارت می‌باشد.

دکتر مارتین کورس، مدیرعامل انجمن صنعت خودروی آلمان گفته که شهرهای زیادی برای میزبانی از نمایشگاه خودروی فرانکفورت اعلام آمادگی کرده‌اند و در همین راستا، پروپوزال‌های ارائه شده بسیار خلاقانه و قابل توجه هستند. وی همچنین اشاره کرده که مذاکرات همچنان ادامه داشته و به زودی شهر نهایی میزبان این نمایشگاه خودرویی مشخص خواهد شد.

نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2019

انجمن صنعت خودروی آلمان امروز بیانیه‌ای مطبوعاتی منتشر کرده و گفته که به دقت در حال بررسی پروپوزال‌ها بوده و هیئت مدیره فینالیست‌های نهایی را سه شهر برلین، هامبورگ و مونیخ انتخاب کرده‌اند. در نتیجه، نمایشگاه خودروی فرانکفورت از این به بعد دیگر در شهر فرانکفورت برگزار نخواهد شد.

انجمن صنعت خودروی آلمان اعلام کرده شهر برنده را طی چند هفته آینده اعلام خواهد کرد. در عین حال، مذاکرات با دیگر فینالیست‌ها همچنان ادامه دارد.

هنوز در مورد این که چرا فرانکفورت به همین زودی از لیست شهرها حذف شده گفته نشده است، ولی انجمن صنعت خودروی آلمان در بخشی از بیانیه خود در این باره گفته:

ایده‌ها و کانسپت های شهر فرانکفورت بسیار شگفت انگیز بودند. هرچند، بعد از بررسی تمام جوانب، تصمیم بر این گرفته شد که نمایشگاه IAA 2021 دیگر در فرانکفورت برگزار نشود.

در این بیانیه VDA گفته که اتخاذ این تصمیم به هیچ وجه کار راحتی نبوده و از شهر فرانکفورت بابت میزبانی بیش از نیم قرنی خود از این نمایشگاه خودرو تشکر کرده است.