تیگو 8 پرو همان خودرو چینی لوکس است که تمام نیازهای سرنشینان را برطرف می‌کند. از امنیت و راحتی صندلی‌ها گرفته، تا دسترسی به آپشن‌ها و امکانات رفاهی. این خودرو حتی می‌تواند شتابی بیش‌تر از هیوندای سانتافه داشته باشد و در رقابت جاده‌ای، پیروز شود. چینی‌ها با تولید تیگو 8 پرو، پا را فراتر گذاشتند و با تولید خودرویی مدرن و اروپایی، فروش زیادی را تجربه کردند. بدون شک تیگو ۸ پرو بهترین عضو برای تمام خانواده‌ها خواهد بود.

معرفی تیگو 8 پرو

تیگو 8 پرو خودرو چینی ساخت کمپانی چری است. این خودرو جزو خودروهای کراس‌اوور و ۷ نفره قرار می‌گیرد. چری تیگو 8 پرو در سال ۲۰۲۰ به عنوان فیس لیفت تیگو ۸ روانه بازار شد. مدیران خودرو این محصول را در سال ۱۴۰۰ در بازار ایران عرضه کرد. لازم به ذکر است مدیران خودرو نماینده رسمی چری در ایران است که تحت عنوان برند فونیکس، اقدام به عرضه تیگو ۸ پرو کرد.

نمای کناری تیگو 8 پرو

لوکس‌ترین خودرو کمپانی چری، تیگو 8 پرو است که در بازارهای جهانی نیز به فروش خوبی دست پیدا کرد. فونیکس تیگو 8 پرو، مونتاژ ایران است و جزو پر آپشن‌ترین خودروهای مونتاژی شناخته می‌شود. خوشبختانه امکانات رفاهی و آپشن‌های این خودرو، در کنار مشخصات فنی مناسب و ظاهری لوکس، برای بسیاری از ایرانیان جذاب است؛ تا جایی که این روزها، در خیابان‌های ایران به وفور دیده می‌شود.

فروش

مشخصات فنی تیگو 8 پرو

تیگو ۸ پرو با پیشرفت‌های متعدد، نسبت به تیگو ۸، توانست تا حد زیادی جایگاه برند خودش را تقویت کند. مشخصات این خودرو خانوادگی و جذاب، به قدری خوب است که توانسته جایگزینی مطلوب برای خودروهای وارداتی دست دوم در بازار ایران باشد. تیگو ۸ پرو به عنوان اولین موتور مدیران خودرو با تکنولوژی تزریق مستقیم سوخت تولید شد.

مشخصات فنی تیگو 8 پرو

سایر مشخصات فنی تیگو ۸ پرو عبارتند از:

جدول مشخصات فنی

نوع موتور خطی بنزینی تزریق مستقیم
حجم موتور ۱۵۹۸ سی‌سی
سیلندر/ سوپاپ ۴ سیلند ۱۶ سوپاپه
تنفس موتور توربو شارژ
قدرت موتور ۱۹۷ اسب بخار قدرت در ۵۵۰۰ دور در دقیقه
گشتاور 290 نیوتن‌متر گشتاور از 2000 تا 4000 دور در دقیقه
نوع گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچ (7DCT)
محور محرک دیفرانسیل جلو
حداکثر سرعت ثبت شده ۲۲۰ کیلومتر در ساعت
شتاب صفر تا 100 ۸.۹ ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی ۶.۸ لیتر
نوع بدنه کراس‌اوور
حجم باک ۵۱ لیتر
ظرفیت سرنشینان ۷ نفر
حجم صندوق عقب ۸۸۹ لیتر
طول ۴۷۲۲ میلی‌متر
عرض ۱۸۶۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱۷۴۵ میلی‌متر
فاصله بین محورها ۲۷۱۰ میلی‌متر
استاندارد آلایندگی یورو ۶
وزن خودرو ۱۵۴۰

همان طور که در جدول بالا ذکر شد، تیگو ۸ پرو دارای شتاب صفر تا صد ۸.۹ ثانیه‌ای است. این رقم برای یک خودرو کراس‌اوور خانوادگی، بسیار خوب است. برای مثال، بر اساس تست‌های انجام شده، خودروهایی مانند فیدلیتی، شتابی معادل ۱۲ ثانیه دارند. علاوه بر این، قدرت تیگو ۸ پرو در مقایسه با رقبا، بسیار چشم‌گیر و عالی است.

تیگو 8 پرو؛ طیف وسیعی از آپشن‌ها و امکانات رفاهی

آپشن‌ها و امکانات رفاهی، یکی از مهم‌ترین مواردی است که خریداران به آن توجهی ویژه دارند. حقیقت این است که خودروهای چینی، کلکسیون کاملی از امکانات رفاهی، نسبت به رقبای خودشان هستند. تیگو 8 پرو نیز از هیچ امکاناتی برای خریدار کم نگذاشته است و جذابیت بالایی برای سرنشینان دارد. برخی از امکانات رفاهی تیگو 8 پرو عبارت است از:

  • نمایشگرهای بزرگ و مدرن
  • آینه وسط ضد انعکاس نور
  • درب صندوق برقی به همراه سنسور سوئیچ
  • ورود و استارت بدون کلید
  • تریم چرمی دو رنگ با دوخت لوکس در نمای داخلی
  • تریم مشکی پیانویی
  • کنسول میانی بزرگ و پهن
  • کول‌ باکس و شارژر بی‌سیم

کابین تیگو 8 پرو

تیگو 8 پرو مجهز به سیستم تهویه اتوماتیک چهارگانه با خروجی‌های مجزا برای ردیف دوم و سوم به همراه پنل کنترل لمسی است. علاوه بر این صندلی‌های جلو برقی هستند که به حافظه و سیستم سرد‌کن و گرم‌کن مجهز شده‌اند. گفتنی است فضای حمل بار تیگو ۸ پرو با خوابیدن ردیف سوم صندلی‌ها چیزی معادل ۱۱۷۹ لیتر خواهد بود. این مقدار با خوابیدن ردیف دوم صندلی‌ها به ۲۱۰۱ لیتر افزایش پیدا می‌کند.

فروش

ایمنی تیگو 8 پرو؛ نخستین خودرو دارای ADAS

تیگو ۸ پرو نخستین خودرو در بازار ایران است که به آپشن‌های ایمنی  ADAS(Advanced Driver Assistance Systems) مجهز شده است. این آپشن‌ها شامل مجموعه‌ای از سیستم‌های پیشرفته همیار راننده است که با دریافت اطلاعات از رادارهای مختلف، به راننده کمک می‌کند. این سیستم‌ها امنیت خودرو و ایمنی جاده را افزایش می‌دهند و در یک کلام، به خوبی هوای راننده را دارد. سایر امکانات ایمنی تیگو ۸ پرو عبارت است از:

  • شش کیسه ایمنی هوا
  • چراغ‌های جلو تمام LED  و نور بالا اتوماتیک
  • ترمز اضطراری اتوماتیک با قابلیت تشخیص عابر پیاده
  • سیستم پیشگیری از بروز تصادف
  • کروز کنترل هوشمند تطبیق‌پذیر
  • سیستم هشداردهنده خواب آلودگی راننده
  • دوربین چشم عقاب (360 درجه)

ایمنی تیگو 8 پرو

دیگر امکانات ایمنی تیگو ۸ پرو شامل سیستم هشدار برخورد از عقب، هشدار نقطه کور، ترمز پارک برقی، کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری، سیستم نظارت بر باد تایرها، سنسور باران، و طیف کامل سیستم ایمنی کنترل پایداری و کنترل کشش است. لازم به ذکر است تیگو ۸ پرو در تست تصادف C-NCAP توانست ۵ ستاره ایمنی را از آن خود کند. بنابراین خودرویی ایمن در حوادث رانندگی به شمار می‌آید.

هیوندای سانتافه؛ رقیب اصلی تیگو ۸ پرو

هیوندای سانتافه به عنوان رقیب اصلی تیگو ۸ پرو شناخته می‌شود. باید اعتراف کنیم که رقیب کره‌ای تیگو ۸ پرو، از امکانات و آپشن‌های کمتری برخوردار است. علاوه بر این شتاب تیگو ۸ پرو بسیار بهتر از هیوندای سانتافه عمل می‌کند. البته خریداران تیگو ۸ پرو باید بدانند که برای نگهداری طولانی مدت از این خودرو، لازم است سرویس‌های دوره‌ای آن را جدی بگیرند.

فروش

هیوندای سانتافه برای آن دسته از افرادی مناسب است که چندان اهل ریسک نیستند و سواری آرام و موقرانه را بیش‌تر ترجیح می‌دهند. سانتافه علاوه بر داشتن چهره و امکانات مدرن، دردسر چندانی برای فروش مجدد ندارد و به راحتی به پول نقد تبدیل می‌شود؛ اما تیگو ۸ پرو ممکن است از این نظر برای مالکان مشکل ایجاد کند.

تجربه رانندگی با تیگو ۸ پرو

جذابیت‌های تیگو ۸ پرو، بلافاصله با سوار شدن داخل آن آغاز می‌شود. اگر راننده این خودرو نداند که تیگو ۸ پرو محصول کدام کشور است، به هیچ عنوان حدس نخواهد زد که سوار یک خودرو چینی شده است. این اولین نقطه قوتی است که تیگو ۸ پرو به راننده هدیه می‌دهد. علاوه بر این، راننده دید بسیار خوبی به اطراف دارد و با دوربین ۳۶۰ درجه، کاملا بر جاده مسلط است.

کیفیت مناسب صندلی‌ها و فرمان در کنار عایق بندی مناسب کابین، رضایت راننده را به خوبی جلب می‌کند. این احساس خوب با روشن کردن خودرو و سواری با تیگو ۸ پرو، دوچندان می‌شود. ویژگی‌های دینامیکی خوب این خودرو با وجود ابعاد بزرگ و مرکز ثقل بالا، در پیچ‌های تند به خوبی عمل می‌کند. فنربندی تیگو ۸ پرو با عملکردی نسبتا نرم تنظیم شده است که در کنار ترمزهای خوب، رانندگی لذت بخشی را به ارمغان می‌آورد.

داخل تیگو 8 پرو

طراحی ظاهری تیگو ۸ پرو

تیگو ۸ پرو خودرویی پیشرفته با ظاهری جذاب و اسپرت است. در این خودرو می‌توان آخرین المان‌های طراحی چری را مشاهده کرد. نمای جلو خودرو دارای جلوپنجره مشبک و بزرگی است که حسی کهکشانی را به بیننده القا می‌کند. چراغ‌های جلو تیگو ۸ پرو طراحی باریک و کشیده‌ای دارد که همراه با دو شکاف بزرگ ورودی در دو طرف سپر، خشونتی خاص به چهره این خودرو چینی بخشیده است.

تیگو 8 پرو

نمای پشتی تیگو ۸ پرو، خشونت و تند و تیزی جلو خودرو را ندارد؛ اما رعایت ترکیب و هماهنگی هندسی مطلوب، چهره‌ای عضلانی به آن داده است. خروجی‌های کرومی اگزوز در گوشه‌های سپر عقب، چراغ‌های LED باریک همراه با حجم پردازی مناسب در قسمت‌های دیگر، ظاهر تند و تیز و اسپرت تیگو ۸ پرو را تکمیل کرده‌ است.

در نمای جانبی نیز، تیگو ۸ پرو جذاب به نظر می‌رسد. خط شانه تیگو ۸ پرو بر روی گلگیر عقب، با شیبی ملایم به سمت بالا حرکت کرده است. با این کار، حجم خوبی به گلگیرهای عقب و جلو داده شده است. رینگ‌های ۱۸ اینچی در کنار خطوط کرومی دور پنجره‌ها و پایین درب، ظاهر اسپرت این خودرو را تکمیل می‌کند.

عقب تیگو 8 پرو

طراحی داخلی تیگو ۸ پرو

طراحی کابین و فضای داخلی تیگو ۸ پرو کاملا به روز و مدرن است. دوستداران سبک مینیمالیسم، بدون شک عاشق کابین این خودرو خواهند شد. فضای داخلی تیگو 8 پرو چیزی کم از خودروهای اروپایی لوکس ندارد. کیفیت و زیبایی در تمام قسمت‌های کابین موج می‌زند. البته چینی‌ها به راحتی صندلی‌ها نیز توجهی ویژه داشتند و با طراحی کاملا ارگونومیکی، آرامش و آسایش سرنشینان را تکمیل کردند.

در وسط کابین خودرو شاهد یک صفحه نمایش بزرگ هستیم که تا پشت فرمان امتداد پیدا کرده است. این صفحه نمایش دیجیتال که به عنوان صفحه کیلومتر خودرو قرار داده شده است، تمام اطلاعات خودرو مانند دور موتور و سرعت را به نمایش می‌گذارد. صفحه نمایش بالای کنسول نیز امکان کنترل ویژگی‌های سرگرمی و رفاهی خودرو را به سرنشینان می‌دهد.

نمای داخل تیگو 8 پرو

تیگو 8 پرو به سه ردیف صندلی مجهز شده است که ظرفیت خودرو را تا ۷ سرنشین افزایش داده است. البته در صورتی که از ردیف سوم صندلی‌ها استفاده شود، فضای صندوق عقب به طور محسوسی کاهش می‌یابد. ضمن این که فضای پا برای سرنشینان ردیف سوم کم است؛ تا جایی که بیش‌تر برای کودکان مناسب خواهد بود. هم‌چنین، سرنشینان ردیف دوم و سوم می‌توانند تنظیمات جداگانه‌ای را برای سیستم تهویه این بخش اعمال کنند.

مزایا و معایب تیگو 8 پرو

تیگو 8 پرو دارای مزایا و معایب متعددی است که هر کدام در جای خود می‌تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشند. برای مثال این خودرو از قیمت نهایی بسیار بالایی برخوردار است که می‌تواند اندکی نامعقول به نظر برسد. علاوه بر این، تیگو ۸ پرو به سیستم دو دیفرانسیل مجهز نشده است. مزایای این خودرو نیز کم نیستند. برخی از مزایای تیگو ۸ پرو عبارتند از:

  • آپشن‌های رفاهی قابل توجه
  • طراحی کاملا لوکس و مدرن
  • فضای داخلی جادار
  • زبان طراحی کاملا جدید
  • سطح ایمنی بالا

وضعیت تیگو ۸ پرو در بازار ایران

تیگو 8 پرو به علت داشتن سواری نرم‌تر، شتاب و آپشن‌های بی‌نظیر، فروش خوبی در بازار ایران دارد. حتی با وجود رقبا، توانسته سهم خوبی از بازار را از آن خود کند. علاوه بر این دسترسی به نمایندگی مدیران خودرو برای دریافت خدمات پس از فروش و قطعات، از وضعیت خوبی برخوردار است. بنابراین خریداران تیگو ۸ پرو با مشکلات جدی برای پیدا کردن قطعات مواجه نخواهند شد.

فروش

جمع‌بندی

خریدارانی که به دنبال یک خودرو ایمن و مناسب برای مسافرت‌های خانوادگی هستند، می‌توانند همه جوره روی تیگو ۸ پرو حساب باز کنند و از انبوه امکانات آن لذت ببرند. با توجه به بررسی‌های انجام شده، این خودرو علاوه بر سواری نرم و مطلوب، آرامش و ایمنی سرنشینان را تضمین می‌کند. تیگو ۸ پرو همان خودرویی است که از خرید آن پشیمان نخواهید شد و می‌تواند به عضو محبوب خانواده شما تبدیل شود.

سوالات متداول

مشخصات موتور تیگو 8 پرو چیست؟

تیگو ۸ پرو به موتور ۱.۶ لیتری مجهز شده است که ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰‌ نیوتن‌متر‌‌ گشتاور دارد.

تیگو ۸ پرو چه امکاناتی دارد؟

تیگو ۸ پرو جزو بی‌نظیرترین خودروهای موجود در بازار ایران است که طیف وسیعی از آپشن‌ها را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. امکاناتی مانند نمایشگر ۲۴ اینچی، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل تطبیقی هوشمند و هشدار خروج از خطوط جاده.

تیگو ۸ پرو بهتر است یا سانتافه؟

مشتریانی که عاشق امکانات و آپشن‌های زیاد هستند و دوست دارند در جاده به رقابت بپردازند، تیگو ۸ پرو بهترین انتخاب برای آن‌ها خواهد بود. اما هیوندای سانتافه در مقایسه با تیگو ۸ پرو، بازار فروش دست دوم خوبی دارد و به راحتی به پول نقد تبدیل می‌شود.