ماشین‌های کراس اوور تبدیل به عضو اصلی بازار ایران شده‌اند. در این بین افرادی هستند که علاقه چندانی به ماشین‌های چینی یا عام ندارند و به دنبال ماشین‌های خاص و کمیاب می‌گردند. این دسته افراد ممکن است خیلی جست‌وجو کرده و ماشین مورد نظرشان را نیافته باشند. از این رو، این مقاله از سوییچ را به موضوع لوکس ترین کراس اوور‌های ایران اختصاص دادیم تا همه کسانی که قصد خرید این مدل خودروها را دارند، با نگاهی اجمالی به این مقاله بتوانند تصمیم راحت‌تری بگیرند.

فروش

پورشه ماکان، یکی از لوکس ترین کراس اوورهای ایران

در مدل‌های 2017 این خودرو، سیستم تعلیق قابلیت تنظیم ارتفاع دارد. به این ترتیب، شما برای آفرود می‌توانید ارتفاع خودرو را بالا ببرید و برای رانندگی ایمن و مطمئن در شهر، کمی ارتفاع را پایین آورید. همچنین فضای صندوق عقب و جایگاه سرنشینان عقب ماکان بسیار مناسب و راحت طراحی شده؛ لذا این ماشین برای سفر رفتن یا استفاده خانواده نیز مناسب است. متریال به کار رفته در کابین از کیفیت بالایی برخوردار بوده و از این رو شما صدای اضافی از داخل ماشین یا مربوط به خیابان را نمی‌نشنوید. بنابراین، این خودرو در لیست لوکس ترین کراس اوورهای ایران قرار می‌گیرد.

لوکس ترین کراس اوورهای ایران

مشخصات فنی پورشه ماکان؛ یکی از بهترین کراس اوورهای ایران

ماشین آلمانی خوش ساختی که با حجم موتور 2 لیتری و توان 252 اسب بخار، گشتاور 370 نیوتن متر و گیربکس 7 دنده PDK دو کلاچه اتوماتیک چهار چرخ متحرک، از سال 2015 تا 2018 در بازار ایران موجود است. میزان مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 7.4 لیتر است و برای طی کردن 100 کیلومتر، فقط به 6.7 ثانیه زمان نیاز دارد. رانندگی با یکی از لوکس‌ترین کراس‌اوورهای بازار ایران، بسیار لذت بخش و دوست‌داشتنی است. فرمان پذیری خوب با شتاب بالای این ماشین در کنار سیستم تعلیق و چسبندگی، این ماشین را از نظر تجربه رانندگی خاص و متمایز از سایر گزینه‌های موجود در بازار می‌کند.

فروش

بنز GLK350، کراس اوور لوکس آلمانی

آخرین نسخه موجود از این غول بی شاخ و دم آلمانی در بازار ایران، نسخه 2013 آن است. بنز GLK350 با طراحی خاص و با کیفیت خود در کنار ویژگی‌های فنی خاصی که دارد، ‌می‌تواند افراد را مجذوب خود کند. فضای مناسب سرنشینان، مانیتور 7 اینچ، در دسترس بودن آپشن‌ها برای راننده و کیفیت بالای متریال به کار رفته داخل کابین، رانندگی را برای شما لذت بخش می‌کند.

کراس اوورهای لوکس

مشخصات فنی بنز GLK350

موتور 3.5 لیتری با قدرت 306 اسب بخار و گشتاور 370 نیوتن متری به خوبی بیانگر قدرت این خودرو است. این ماشین برای رسیدن به 100 کیلومتر، فقط به 6.5 ثانیه زمان نیاز دارد و از این جهت علاوه بر قرارگیری در دسته لوکس‌ ترین کراس اوورهای بازار ایران، جزو سریع‌ترین‌ها هم قرار می‌گیرد. مصرف سوخت این ماشین آلمانی 8.7 لیتر در 100 کیلومتر است.

لکسوس RX 200T، الهام گرفته شده از اوریگامی ژاپنی

طراحی زیبا و یک دست لکسوس کاملا بر بدنه این ماشین نشسته است. سری RX که محبوبیت بسیار زیادی بین طرفداران خودروها‌ی لکسوس دارد، در سال 2016 پرفروش‌ترین محصول این شرکت بود. همین امر نشان از کیفیت و دقت بالا در تولید و طراحی جزئیات این ماشین دارد. طراحان این ماشین از اوریگامی الهام گرفته‌اند و دلیل خطوط تیز و ظاهر نسبتا تهاجمی آن، همین است. در  لکسوس RX 200T، سرنشینان کاملا احساس راحتی می‌کنند. علاوه بر این‌ها، مشخصات فنی قابل توجهی دارد.

کراس اوور لوکس

مشخصات فنی لکسوس RX 200T

حجم موتور 2 لیتری با قدرت 238 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن متر در کنار گیربکس 6 دنده اتوماتیک تیپ‌ترونیک، قدرت موتور را به همه چرخ‌ها می‌رساند. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 8.1 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر و شتاب صفر تا صد آن، 9.5 ثانیه است. لازم به ذکر است که این خودرو از نظر ایمنی هم کاملا در شرایط مطلوبی قرار دارد. کسب 5 ستاره ایمنی از مرکز ایمنی استاندارد اروپا (EURONCAP ) نشان از کیفیت و ایمنی بالای این ماشین دارد.

فروش

بی ام و X6 جذابِ سَرکِش

یکی از اسپرت ترین و لوکس ترین کراس اوورهای بازار ایران، BMW است که در کنار راحتی فوق‌العاده‌ای که هنگام سواری با آن دارید، از رانندگی با این خودرو هم لذت می‌برید. طراحی بدنه فوق‌العاده، فرم بسیار چشم‌نواز و حالت تهاجمی، این ماشین را در دسته زیباترین کراس‌اوورهای بازار ایران قرار داده است. کیفیت عالی اجزای داخلی و حس لوکس بودن را به محض نشستن داخل این ماشین تجربه می‌کنید.

کراس اوور لوکس

مشخصات فنی بی ام و X6

پیشرانه قدرتمند 8 سیلندری 4.4 لیتری مجهز به توربو شارژ، قدرت 532 اسب بخاری با گشتاور 750 نیوتن متری را به واسطه گیربکس 6 دنده اتوماتیک به هر چهار چرخ ماشین منتقل می‌کند. این ماشین برای طی کردن صد کیلومتر فقط به 5.4 ثانیه زمان نیاز دارد و از این حیث سریع‌ترین ماشین لیست ماست! هر چند که مصرف ترکیبی این ماشین به ازای صد کیلومتر، 12.5 لیتر است و در عین حال پرمصرف‌ترین ماشین این لیست هم محسوب می‌شود.

جمع بندی 

امروزه با اوج گرفتن محبوبیت ماشین‌های کراس‌اوور، بازار این دسته خودروها روز به روز داغ‌تر می‌شود. از واردات ماشین‌های کراس‌اوور چینی تا لوکس ترین کراس اوورهای ایران، همه طرفداران خاص خود را دارند. امیدواریم مطالعه این لیست، برای شما مفید واقع شده باشد و در صورتی که قصد خرید یا فروش هر گونه خودرویی دارید می‌توانید با کارشناسان سوییچ در ارتباط باشید یا به صورت مستقیم با شماره 02177346 تماس بگیرید.

فروش

سوالات متداول

  1. با توجه به بازار فعلی خودرو در ایران چگونه می‌توان کراس اوور لوکس خریداری کرد؟

با توجه به تغییر دائمی قیمت‌ها و عدم کارشناسی درست، پیشنهاد می‌کنیم، اگر قصد خرید ماشین‌‌هایی دارید که در دسته لوکس قرار می‌گیرند با دقت بیشتری اقدام به خرید کنید یا می‌توانید به راحتی از طریق سوییچ اقدام به کارشناسی یا خرید مستقیم ماشین مدنظرتان کنید.

  1. کراس اوورهای لوکس و سریع بازار ایران کدام‌اند؟

بنز GLK350 با شتاب 6.5 ثانیه و BMW X6 با شتاب 5.4 ثانیه جزو لوکس‌ترین کراس اوورهای ایران و همچنین سریع‌ترین کراس اوورهای ایران هستند.

  1. کراس اوور کم مصرف بازار ایران چه ماشینی است؟

تویوتا CH-R با طراحی خاص و مصرف سوخت 6.5 لیتر به ازای صد کیلومتر جزو کم‌مصرف‌ترین کراس اوورهای لوکس بازار ایران است؛ البته همان طور که ذکر کردیم این آمار فقط مختص خودروهای بنزینی است و طبیعتا خودروهای هیبریدی در این دسته قرار نمی‌گیرند.

 

همچنین بخوانید: گران قیمت‌ترین خودروهای جهان