جدیدترین لیفت بک بازار ایران، یک سدان خوش ساخت و اسپرت است که تابستان سال 1401 توسط کرمان موتور نماینده شرکت جک در ایران به بازار معرفی شد. نام اصلی این خودرو Sehol A5 Plus است که در اصل نسخه ارتقا یافته جک J7 میباشد و زیر شاخه لوکس شرکت جک، یعنی همان Sehol، سال 2010 این ماشین را به بازار جهانی عرضه کرد. در ادامه با ما در مجله خودرویی سوییچ همراه باشید تا ضمن بررسی نقاط قوت و ضعف KMC J7 ببینیم آیا این ماشین ارزش خرید دارد یا خیر.
خودرو KMC J7 – جدیدترین لیفت بک بازار ایران
با وجود اینکه در سال های اخیر اکثر افراد تمایل به ماشین های کراس اوور دارند، کرمان موتور به معرفی این سدان چهار در کلاس D با ظاهر اسپرت پرداخت و برای نخستین بار لوگوی جدید خود را بر روی این ماشین به نمایش گذاشت. جالب است بدانید که خودرویی که در مورد آن صحبت میکنیم، حاصل کمک رسانی شرکتهای خودروسازی بزرگی نظیر فولکس واگن و سئات هستند. این خودرو در طراحی داخلی و خارجی، ظاهر اسپرتی را به نمایش میگذارد. دیگر وقت آن رسیده تا به بررسی ظاهر این خودرو بپردازیم.
طراحی KMC J7 – روح آلمانی در قالب چینی
این خودرو در واقع نسخه ارتقا یافته جک J7 است، که البته چه از نظر ظاهری و چه از نظر فنی تفاوت بسیاری با این ماشین متفاوت دارد. به همین جهت این ماشین کمی تهاجمی و خشن به نظر میرسد. البته که همفکری مهندسین آلمانی و چینی در ظاهر جذاب این ماشین بی تاثیر نیست. نکته جالب دیگر طراحی قسمت جلوی این ماشین و به کارگیری 142 چراغ LED در این بخش از ماشین است. علاوه بر این، رینگهای 18 اینچی مشکی مات و جزئیات بالا در طراحی سپر به همراه طراحی یکدست چراغها در قسمت عقب ماشین، در کنار وجود اگزوز دوگانه ظاهر کاملا اسپرتی به این ماشین داده است.
طراحی داخلی شیک و اسپرت
در طراحی داخلی با کابینی ساده، شیک و صندلیهای اسپرت یکپارچه مواجه میشوید که هماهنگی مناسبی بین ظاهر بیرونی و داخلی این ماشین، ایجاد کرده است. مانیتور 10.4 اینچی وسط کنسول به دلیل طراحی مینیمالیستی این ماشین، بسیاری از تنظیمات و آپشنهای موجود در این خودرو را در خود جای داده است. کیفیت مواد اولیه به کار رفته در طراحی این ماشین نیز مناسب و تا حد خوبی بالا است و نسبت به سایر محصولات این شرکت، طراحی بهتری را به نمایش میگذارد. سیستم نورپردازی داخلی نیز با قابلیت تغییر نور کاملا جلب توجه میکند. سانروف پاناروما، امکان لذت بردن از تماشای آسمان را برای شما فراهم میکند. همچنین دنده الکتریکی این ماشین قابل توجه است.
مشخصات فنی KMC J7 – موتور کم حجم اما قوی
حین بررسی مشخصات فنی این سدان چینی، اولین نکتهای که به چشم میخورد حجم پیشرانه کم این ماشین است و شاید در نگاه اول KMC J7 را همچون سایر ماشینهای چینی 1.5 لیتری در نظر بگیرید؛ اما لازم است به توربو بهینه این ماشین و قدرت 172 اسب بخار و 280 نیوتن متر گشتاور این ماشین توجه کنید.
قوای محرکه J7 به واسطه یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به محور جلو منتقل میشود. کی ام سی جی 7 سیستم تعلیق مک فرسون در محور جلو و سیستم تعلیق مولتی لینک در محور عقب را مورد استفاده قرار داده است. همچنین مصرف سوخت 6.98 لیتر بنزین به ازای هر صد کیلومتر با حجم باک 55 لیتری برای این ماشین مصرف سوخت نسبتا مناسبی را نشان میدهد. در جدول قسمت بعد اطلاعات فنی این ماشین را به طور کامل مشاهده میکنید.
جدول مشخصات فنی KMC J7
موتور | 4 سیلندر 16 سوپاپه |
حجم موتور | 1.5 لیتر |
تنفس موتور | توربوشارژ |
انتقال نیرو | دیفرانسیل جلو |
حداکثر قدرت | 172 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه |
گیربکس | 6 سرعته دو کلاچه |
حداکثر گشتاور | 280 نیوتن متر در 1800 دور در دقیقه |
جعبه دنده | 6 سرعته دو کلاچه |
شتاب 0 تا 100 | 9/55 ثانیه |
حداکثر سرعت | 170 کیلومتر در ساعت |
سیستم ترمز | جلو و عقب دیسکی |
ترکیبی | 6.9 لیتر در هر صد کیلومتر |
حجم باک | 55 لیتر |
آپشنهای زیاد، رانندگی راحت
این ماشین آپشنهای خوب و نسبتا کاملی را در اختیار رانندگان و سرنشینانش قرار میدهد. برخی از آنها عبارتند از:
- 6 کیسه هوا (سرنشینان، جلو، جانبی و پردهای)
- دوربین 360 درجه
- سنسور پارک در جلو و عقب
- کروز کنترل
- سیستم ورود بدون کلید
- سیستم کنترل باد لاستیک ها TPMS
- گرم کن آیینه
- سقف پانوراما
- سنسور نور و باران
- فرمان برقی
- اتوهلد
- استارت دکمه ای
- آینه های جانبی تاشونده برقی
- فرمان D-Cut
- پشت آمپر دیجیتالی 7 اینچی
- دو خروجی شارژ وایرلس
- پدال تعویض دنده پشت فرمان
- 8 بلندگو و خروجی 12 ولت ردیف جلو و صندوق عقب
- صفحه نمایش بزرگ 10.4 اینچی
- دریچه های تهویه مطبوع مختص سرنشینان عقب
معایب KMC J7 – هزینه نسبتا بالا و صندلی کنار راننده دستی
هر چند که این ماشین از نظر ظاهری، فنی و بسیاری از آپشنهای رفاهی در جایگاه خوبی نسبت به سایر رقبای چینی خود قرار دارد اما باز هم به نظر میرسد قیمتی که از سوی شرکت مونتاژ کننده برای این ماشین اعلام شده است، بیش از انتظار مشتریان میباشد و علاوه بر این افت قیمت در هنگام فروش این خودرو نیز دومین ایرادی است که به این ماشین وارد شده.
برای اشاره به معایب ماشین هم میتوان به صندلی برقی راننده (صندلی کنار راننده دستی) و گرم کن صندلی برای سرنشینان جلو اشاره کرد. علاوه بر این رقبای هم رده این ماشین یعنی آریزو 6 پرو و بهمن رسپکت در کنار رقبای قدیمیتری مثل مزدا 3 و سراتو هم قابل توجه هستند و هر کدام از این ماشینها طرفداران مخصوص به خود را دارند.
جمع بندی
خودروی نسبتا تازه وارد KMC J7 سدان چینی لیفت بکی هست که با ظاهر اسپرت توانسته در بازار خودروهای وارداتی در جایگاه نسبتا خوبی قرار بگیرد و با حجم موتور 1.5 لیتری و پیشرانه 4 سیلندری توربو شارژ TGDi عملکرد خوبی را نسبت به سایر همتایان 1.5 لیتری از خود نشان دهد. آپشنها و امکانات رفاهی مطلوبی که این ماشین در اختیار سرنشینانش قرار میدهد نیز قابل توجه است. امیدواریم مطالعه این مقاله به شما در خرید خودرو مورد نظرتان کمک کرده باشد.
سوالات متداول
- KMC J7 لیفت بک یا فست بک است؟
با توجه به شیب ملایم و یکپارچه بودن صندوق و شیشه عقب این خودرو، KMC J7 در دسته لیفت بکها قرار میگیرد.
- مشخصات فنی KMC J7 چیست؟
KMC J7 با حجم موتور 1.5 لیتری و پیشرانه 4 سیلندری توربو شارژ TGDi قدرتی معادل 172 اسب بخار و گشتاور 280 نیوتون دارد.
- تفاوت KMC J7 با همتای چینیاش چیست؟
از آن جایی که کرمان موتور واردات و مونتاژ این خودرو را در ایران به دست گرفته است، از نظر ظاهری و لوگو جلو و پشت این ماشین تفاوتهایی وجود دارد.
نظرات