میتسوبیشی اوتلندر یک کراس‌اوور ژاپنی محبوب در بین ایرانیان است. اولین نسل این خودرو در سال 2001 تولید شد. واردات این خودرو به ایران از سال 2014  توسط آرین موتور آغاز شد که به دلیل داشتن ظاهر نه چندان مطلوب، فروش خوبی را تجربه نکرد. نسخه فیس لیفت این خودرو نیز از سال 2016 در سه تیپ مختلف ( 3 – 4 – 5 )، با ظاهری بهبود یافته به بازار عرضه شد که همچنان محبوبیت زیادی دارد. قیمت خرید و فروش میتسوبیشی اوتلندر صفر، کارکرده و کارشناسی شده را می توانید در نمایشگاه آنلاین سوییچ ببینید.

جزییات به‌کار گرفته شده در طراحی نمای جلوی میتسوبیشی اوتلندر، آن را به خودرویی زیبا، لوکس با ظاهری تهاجمی تبدیل کرده‌ است. نمای عقب این خودرو هم مانند نمای جلو بسیار زیبا و موزون طراحی شده و در عین سادگی، با سایر اجزای اوتلندر  هماهنگی خاصی دارد.

معرفی تیپ‌های مختلف میتسوبیشی اوتلندر

میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۱۶ در چهار تیپ شامل: تیپ پایه ES، تیپ متوسط SE، تیپ SEL و تیپ GT تولید می‌شود. تیپ ES به صورت تک دیفرانسیل و تیپ‌های SE , SEL به صورت چهار چرخ متحرک(AWD) عرضه می‌شود.

  1. اوتلندر مدل پایه ES
  2. اوتلندر مدل SE
  3. اوتلندر مدل SEL
  4. اوتلندر مدل GT

بررسی میتسوبیشی اوتلندر از نظر مشخصات فنی 

جدول مشخصات فنی 

محورهای مشخصات فنی میتسوبیشی اوتلندر 2016
نوع موتور بنزینی 
حجم موتور 2360 سی سی
سیلندر/ سوپاپ 4 سیلندر 16 سوپاپه
تنفس موتور تنفس طبیعی
قدرت موتور 166 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
گشتاور 219 نیوتن متر در 4200 دور در دقیقه
نوع جعبه دنده CVT با قابلیت تعویض 6 دنده به صورت دستی
محور محرک دو دیفرانسیل
حداکثر سرعت ثبت شده 190 کیلومتر در ساعت
شتاب صفر تا 100 10.5 ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی 9.3 لیتر در هر صد کیلومتر
نوع بدنه کراس اوور
حجم باک 63 لیتر
ظرفیت سرنشینان 5 نفر 
طول 4655 میلی‌متر
عرض 1811 میلی‌متر
ارتفاع 1678 میلی‌متر
فاصله بین محورها 2669 میلی‌متر
استاندارد آلایندگی یورو 5
وزن خودرو 1451 کیلوگرم

 معایب میتسوبیشی اوتلندر

آپشن‌ها و امکانات رفاهی میتسوبیشی اوتلندر

  • سیستم صوتی: دارای سیستم اتصال تلفن همراه از طریق هندزفری بلوتوث و قابلیت کنترل آن روی فرمان – دارای پورت USB – نمایشگر 7 اینچی لمسی به همراه دوربین دنده عقب
  • کیسه هوا: مجهز به 7 ایربگ (2 عدد جلو و سرنشین، 2 عدد ایربگ جانبی، 2 عدد ایربگ پرده‌ای و 1 عدد زانو)
  • ترمز و پایداری: ترمز عقب دیسکی و جلو دیسکی خنک شونده – مجهز به سیستم ترمز ضد قفل (ABS) – کنترل فعال پایداری (ASC) و کنترل کشش (TCL) – ترمز کمکی در هنگام حرکت در سطوح شیبدار (HSA) – سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) – ترمز اضطراری کمکی
  • سیستم چهارچرخ محرک 4WD با کلید 3 وضعیتی Auto، 2WD، 4WD Lock ، مجهز به سیستم کروز کنترل و کلید‌های کنترل روی فرمان
  • سیستم ورود و خروج بدون سوییچ (Keyless) ، استارت خودرو دکمه‌ای (Starter) – آنتن سقفی 
  • چراغ‌های جلو زنون HID ، شوینده چراغ ها بر روی سپر جلو، فرمان با روکش چرمی با کنترل‌های سیستم صوتی بر روی آن
  • دستگیره‌های کرومی داخلی و خارجی – سانروف با تنظیم الکتریکی ، صندلی‌ها با ظرفیت هفت سرنشین (دارای 7 صندلی در 3 ردیف) مدل 2015 
  • مجهز به گرمکن صندلی راننده و سرنشین جلو (مدل 2014) ،صندلی‌های تمام چرم به همراه تنظیم الکتریکی صندلی راننده در 4 جهت  صندلی تاشوی عقب با قابلیت تفکیک 60:40 مجهز به کنسول عقب 
  • سیستم ایزوفیکس ISOFIX ، اهرم‌های تعویض دنده از پشت فرمان 
  • سیستم تهویه مطبوع دوگانه با قابلیت تنظیم متفاوت دما برای راننده و سرنشین Dual Air Condition
  • سیستم باز و بسته شدن الکتریکی درب صندوق عقب، رینگ آلومینیومی 18 اینچی

بررسی طراحی ظاهری میتسوبیشی اوتلندر، سامورایی خوش‌قیافه

میتسوبیشی اوتلندر 2016 با ظاهری مدرن و زیبا روانه بازار شد. طراحی یک جلو پنجره بزرگ و چشم‌نواز همراه با با نوارهای کرومی خاص، به زیبایی بیشتر آن افزوده است. چراغ‌ها نیز به گونه‌ای طراحی شده اند که چهره‌ای اسپرت و تهاجمی ایجاد کرده‌اند. در نمای جانبی هم یک خط شانه‌ای، انتهای چراغ‌های عقب و جلو را به یکدیگر متصل کرده و پیکری خوش‌تراش پدید آورده‌است. 

در عقب میتسوبیشی اوتلندر، چراغ‌هایی بزرگ با حالتی خاص و منحصر‌ به فرد، به صورت دو تکه در زیر شیشه عقب خودنمایی می‌کند. ترکیب سپر عقب با یک قطعه نقره‌ای در زیر آن، ترکیبی متفاوت ایجاد کرده‌ است. شیشه‌های عقب این خودرو در جای مناسبی تعبیه شده و دید مناسبی را برای راننده و سرنشینان خودرو فراهم می‌کند. به طور کلی طراحی ظاهری این خودروی ژاپنی را می‌تو‌ان یک اثر اصیل و زیبا و جوان‌پسند دانست.

طراحی کابین میتسوبیشی اوتلندر

طراحی فضای داخلی کابین میتسوبیشی اوتلندر کمی نا‌هماهنگ می‌باشد. داشبورد آن به صورت نامتقارن طراحی شده و یک نمایشگر بزرگ در قسمت میانی قرار گرفته است. یک مجرای اهوه هوا در سمت چپ قرار گرفته که فقط برای راننده است. همچنین دو مجرای دیگر در قسمت راست داشبورد قرار گرفته که کمی نامتعارف می‌باشد.

 معایب میتسوبیشی اوتلندر از نظر جعبه دنده

مزایا و نقاط قوت میتسوبیشی اوتلندر

  • کیفیت ساخت بسیار بالا
  • طراحی ظاهری مناسب با فرم شاسی بلندهای تمام‌عیار
  • سیستم تعلیق کارآمد
  • فرمان پذیری دقیق و مناسب
  • فضای کابین جادار و دوام فنی بالا
  • استهلاک کم

معایب میتسوبیشی اوتلندر

  • عرضه محدود سبب شده تا نتواند همچون رقبایی نظیر هیوندای سانتافه و کیا سورنتو به محبوبیت برسد.
  • عملکرد نامناسب مهیج جعبه‌دنده سی وی تی
  • نداشتن سقف پانوراما 

 رقبای سرسخت میتسوبیشی اوتلندر

مهم‌ترین رقبای اوتلندر در بازار ایران، هیوندای سانتافه، کیا سورنتو، تویوتا RAV4 و نیسان ایکس‌تریل و هوندا CR-V  هستند.  در فهرست برترین کراس‌اورهای میان‌رده‌ی دنیا، هوندا CR-V امتیاز بالاتری نسبت به تمامی رقبای خود در بازار ایران دارد، اما به اندازه کافی در میان مردم شناخته شده نیست.

 از نظر استانداردهای فنی در جهان، تویوتا RAV4 و نیسان ایکس‌تریل، برتر از میتسوبیشی اوتلندر می‌باشند. علاوه بر آن می‌توان گفت هیوندای توسان جدید ارزش خرید بالاتری  نسبا به میتسوبیشی دارد، اما ذکر این نکته حائز اهمیت است، که میتسوبیشی اوتلندر به‌صورت استاندارد، با بدنه‌ای بزرگ‌تر و آپشن‌های بیشتر نسبت به توسان، در ایران به فروش می‌رسد و طرفداران خاص خود را دارد.

میتسوبیشی اوتلدر

 

کلام آخر

 به پایان مقاله بررسی معایب  میتسوبیشی اوتلندر رسیدیم. با توجه به بررسی‌های انجام شده می توان نتیجه گرفت این خودروی ژاپنی  دارای طراحی بیرونی جذابی بوده ولی از نظر طراحی داخلی قادر نیست امتیاز مناسبی را از طرف مخاطبان خود به دست آورد.  از جمله معایب میتسوبیشی اوتلندر در بخش طراحی داخلی به عدم تقارن داشبورد آن اشاره کردیم این موضوع سبب شده تا جلوه خوشایندی برای سرنشینان ارائه ندهد.

در بخش معایب اوتلندر از نظر فنی عملکرد ضعیف سیستم گیربکس این شاسی بلند کراس اوور اشاره کردیم؛ که قادر نیست شرایط مناسبی را برای  برطرف کردن هیجان راننده خود فراهم کند و همچنین شتاب صفر تا صد این خودرو به صورت اولیه  از جمله ضعف‌های اوتلندر می‌باشد.

اوتلندر در مقایسه با سایر محصولات و رقبای خود در هر دو تیپ دارای امکانات و تجهیزات رفاهی ضعیفی است و به همین ترتیب نمی‌تواند نیازهای رفاهی سرنشینان خود را به بهترین نحو تامین کند و این موضوع سبب شده تا در مقابل سایر رقبای خود امتیاز کمتری را به دست آورد. اوتلندر در مقایسه با سایر محصولات موجود در بازار خودرو ایران شرایط یکسانی را از نظر مشخصات فنی در اختیار راننده و سرنشینان خود قرار می‌دهند مصرف سوخت بالاتری را به ثبت می‌رساند.

همچنین در مقایسه با سایر محصولات از جمله سانتافه و تویوتا راوفور دارای بازار دست دوم ضعیف‌تری است و خدمات کمتری را برای مشتریان خود ارائه می‌دهد همچنین اوتلندر از نظر قیمت قطعات هزینه سنگینی را برای مالک خود تحمیل می‌کند. اگر شما نیز تجربه استفاده از خودرو میتسوبیشی اوتلندر را دارید، نظرات خود را با مجله سوئیچ به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

وضعیت میتسوبیشی اوتلندر 2016 در بازار رقبا چگونه است؟

در بازار خودروی ایران، وجود خودروهایی مانند هیوندای سانتافه و تویوتا راو۴، برای فروش اوتلندر یک تهدید جدی محسوب می‌شد، اما امروز شاهد آن هستیم که این شاسی بلند ژاپنی، رتبه دوم فروش شرکتی را در میان رقیبان خود دارد. همچنین با احتساب بازار آزاد، در جایگاه رتبه سوم فروش قرار می‌گیرد.