چندی است که بازار خودروهای چینی در ایران رونق گرفته است. مدل‌های گوناگون این خودروها به اشکال مختلف وارد ایران می‌شوند. گاه به‌طور مستقیم و گاه با مونتاژ و تولید داخلی شرکت‌های خودروسازی ایران. هایما S7 نیز یکی از این مدل‌ها است. بسیاری از این مدل‌ها واقعاً راضی‌کننده بوده‌اند. اما بازهم نمی‌توان از معایب برخی از آن‌ها، همچنین معایب هایما S7 چشم‌پوشی کرد. بسیاری از شرکت‌های چینی تازه‌کار هستند. درنتیجه تجربه لازم را ندارند که بتوانند همه نیازها و خواسته‌های مشتریان را به‌طور صد در صد درنظر بگیرند. در این مقاله به بررسی معایب هایما S7 می‌پردازیم.

معرفی هایما S7

شرکت هایما، یعنی شرکت اصلی سازنده خودرو هایما S7، ابتدای تأسیس، یعنی در حدود 28 سال پیش، شرکتی بود که با مزدا همکاری می‌کرد و از زیرشاخه‌های آن به‌شمار می‌رفت. هایما بعدها از مزدا جدا شد و راه خودش را پیش گرفت. گرچه هنوز هم رد پایی از طراحی و تکنولوژی مزدا را می‌توان در خودروهای آن، ازجمله هایما S7 یافت.

 

برای ثبت درخواست فروش خودروی خود فرم زیر را تکمیل کنید.

[switch_forms_sell]

به‌تازگی شرکت ایران‌خودرو، مدل هایما S7 را تولید و مونتاژ می‌کند و آن را به‌طور رسمی برای فروش قرارداده است. نسخه تولید داخلی هایما S7 تفاوت چندانی با نسخه‌های خارجی ندارد. به‌جز آنکه برندی به نام ایران‌خودرو از آن پشتیبانی می‌کند و خدمات پس از فروش و گارانتی آن را برعهده دارد. با این‌ حال، با وجود پشتیبانی یک شرکت خودروسازی معتبر داخلی، بازهم معایب هایما S7 کم نیستند. از مواد نه‌چندان باکیفیتی که در کابین و بدنه آن به‌کار رفته است گرفته، تا قدرت موتوری که تازه اصلاح شده و توربو آن هم چنگی به دل نمی‌زند، نمی‌توان چشم‌پوشی کرد.

مشکلات و معایب هایما s7

قدرت موتور هایما S7

بگذارید اول برویم سر اصل مطلب. یکی از مهم‌ترین معایب هایما S7 که خیلی‌ها از آن گله‌مند بودند، قدرت موتور آن است. هایما S7 نخست با یک موتور دو لیتری چهار سیلندر با قدرت 148 اسب بخار و گشتاور 180 نیوتن متر به بازار عرضه شد. این موتور بسیار ضعیف بود و خیلی‌ها همین مسئله را دلیلی کافی برای حتی نگاه نکردن به هایما S7 می‌دانستند.

برای تجربه خرید خودرو بی‌دردسر همسو با سبک زندگیت اینجا کلیک کن

البته در نسخه بعدی هایما S7، موتور اولیه آن، جایش را به یک موتور 8/1 لیتری توربو با قدرت 170 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن متر داد. حالا دیگر این خودرو می‌توانست حداقل در برابر رقبای چینی یا حتی کره‌ای خود حرفی برای گفتن داشته باشد. صفر تا صد این موتور به‌گفته شرکت ایران‌خودرو، برابر با 7/11 ثانیه است که برای وزن 1500 کیلوگرمی‌اش آن‌قدرها هم بد نیست. ولی در برابر بزرگان خودرو، اصلاً به‌حساب نمی‌آید. به‌هرحال اگر موتور را جزء معایب هایما S7 به شمار نیاوریم، مطمئناً جزء نقاط قوت آن هم نیست. ضمناً توجه داشته باشید که هر دو رقم اعلام شده برای هایما S7 یعنی قدرت 170 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن متر فقط روی دور موتور بالا و به کمک توربو تحقق می‌یابند. موتور 8/1 لیتری هایما S7 به‌تنهایی از پس این ارقام برنمی‌آید. یعنی تا توربو فعال نشده باشد قید شتاب خودرو را بزنید.

از دیگر معایب هایما S7 که نمی‌توان از آن گذشت، این است که نیروی محرک تنها در چرخ‌های جلوی این خودرو وجود دارد.

قدرت موتور نه چندان قوی از معایب هایما s7 است

کابین هایما S7

وارد کابین هایما S7 که می‌شوید شاید در نگاه اول آن را جزء معایب هایما S7 ندانید. ظاهر کابین برای خودرویی با این رده قیمت، تقریباً معمولی می‌باشد. در قسمت جلوی راننده و همچنین برای بیشتر قسمت‌های درب‌ها از پلاستیک خشک استفاده‌شده است. کیفیت برخی از دکمه‌ها خیلی جالب نیست. کیفیت نمایشگر هایما S7 نیز آن‌قدرها حرفه‌ای نمی‌باشد، گرچه کار شما را راه خواهد انداخت. جنس سقف کابین شاید حتی برای شما آزاردهنده باشد. همچنین دکمه‌هایی که در سقف برای سانروف و چراغ قرار داده‌شده‌اند همه از مواد پلاستیکی بی‌کیفیت هستند.

اگر بخواهیم از فضای داخل کابین صحبت کنیم باید بگوییم که خیلی با آن چیزی که شما از یک خودروی SUV انتظار دارید، همخوانی نخواهد داشت. از بیرون، احتمالاً پیش خودتان فکر کنید که درون هایما S7 باید فضای زیادی داشته‌باشد. اما وقتی وارد خودرو می‌شوید، کاملاً ناامید خواهید شد. فضای کابین هایما S7 برای راننده و شاگرد خوب است. اما برای کسانی که در صندلی عقب می‌نشینند، کاملاً معمولی است و حتی شاید تنگ باشد که از معایب هایما S7 به‌شمار می‌رود. ضمناً اگر به‌دنبال امکانات پیشرفته مانند ال‌سی‌دی و خروجی کولر برای سرنشینان عقب خودرو می‌گردید، باید بگوییم که اشتباه گرفته‌اید. تنها چیزی که سرنشینان عقب خودرو گیرشان می‌آید یک چراغ بزرگ است که آن هم نه کیفیتش و نه شدت نورش، چنگی به دل نمی‌زند.

طراحی هایما S7

بعضی‌ها طراحی هایما S7 را نقطه قوت آن می‌دانند. البته شاید این افراد در توصیف خود کمی زیاده‌روی کرده باشند. هایما S7 طراحی بیرونی زیبا و منحصربه‌فردی دارد که نمی‌توان آن را کپی از روی هیچ محصول دیگری دانست. اما از سوی دیگر، نمی‌توان از شباهت آن با مزدای CX5 نیز چشم‌پوشی کرد. قسمت پایینی بدنه هایما S7 ظاهر محکم‌تر و استخوان‌بندی بهتری دارد. اما قسمت بالایی بدنه، شامل پنجره‌ها و سقف‌ها کمی نازک‌تر و ضعیف‌تر به نظر می‌رسند که از معایب هایما S7 به‌شمار می‌روند.

طراحی و ایرادات مونتاژ از معایب هایما s7 است

تاکنون برخی هنگام خرید هایما S7 متوجه ایرادات جزئی در خود طراحی یا در کیفیت مونتاژ آن شده‌اند. البته این موارد، گاه شانسی هستند و ممکن است مثلاً شما هیچ ایرادی از نظر طراحی و مونتاژ طراحی در خودروی خود نبینید. یکی از این ایرادات شکاف زیاد بین در کاپوت خودرو و بدنه خودرو هنگام بسته بودن می‌باشد. یکی از دیگر معایب هایما S7 استفاده از چسب به‌جای رنگ در لبه‌های درب خودرو است. اگزوزهای تقلبی و تزیینی پشت خودرو نیز شاید به مزاج همه خوش نیایند.

ریزه‌کاری‌های هایما S7

برخی معایب هایما S7 هستند که در اولین روزهای خرید خودرو احتمالاً یا متوجه‌شان نشوید یا خیلی برایتان مهم نباشند. اما بعدها می‌توانند برای شما آزاردهنده شوند. این مواردی که شاید افراد خیلی حساس را برنجانند عبارتند از:

  • کلیدهای کنترل در و پنجره‌ها، ‌جز کنار صندلی راننده، برای دیگر سرنشین‌ها لامپ ندارند. درنتیجه هنگام استفاده از آن‌ها در شب، به مشکل خواهید خورد.
  • آینه‌های بغل هایما S7 در باز و بسته شدن کمی مشکل داشته‌اند. البته ظاهراً شرکت ایران‌خودرو در نسخه‌های جدیدتر این مورد را برطرف کرده است.
  • نبود جای نشستن مناسب برای سرنشین پنجم (بین دو نفر سرنشین عقب)
  • بزرگ بودن ترمزدستی نسبت به دیگر کنترل‌های خودرو
  • قابل‌اطمینان نبودن کاپ هولدر (نگهدارنده لیوان)
  • عدم طراحی مناسب آفتاب‌گیر

ریزه‌کاری‌های نامناسب از معایب هایما s7 است

قیمت هایما S7

قیمت هایما S7 توربو و توربو پلاس صفر در مهر 1400 در بازار ایران چیزی بین 700 تا 800 میلیون تومان است. با توجه به امکانات نسبتا کم و معایب هایما S7 بسیاری، این قیمت را گزاف می‌دانند.

فروش خودرو بدون اتلاف وقت و به بهترین قیمت بازار را با سوییچ تجربه کنید

برای درخواست فروش خودرو اینجا کلیک کنید

شاید قیمت اصلی آن باید چند ده میلیون کمتر می‌بود. چرا که با همین قیمت می‌توان در میان رقبای این خودرو، موارد بسیار خوبی پیدا کرد. البته شاید قیمت بالای هایما S7 با توجه به پشتیبانی و خدمات شرکت ایران‌خودرو توجیه‌پذیر باشد.

قیمت بالا از معایب هایما s7 است

جمع‌بندی بررسی معایب هایما S7

هایما S7 خودرویی نیست که به‌سرعت شما را از خود زده کند. با این ‌حال، ترس به‌جایی که خیلی‌ها از خودروهای چینی و کیفیت تجهیزات فنی آن‌ها دارند را، نباید غیرمنطقی دانست. وقتی معایب هایما S7 را که مختص این خودرو است، به این ترس بیفزاییم، شک و تردید ما برای خرید آن دوچندان می‌شود. مسائل فنی بحث‌برانگیز موتور، کیفیت نامناسب کابین و برخی جزئیات داخل آن و قیمت نه‌چندان عادلانه از معایب این خودرو هستند. البته باید دید که هایما S7 در آینده نزدیک چطور عمل خواهد کرد و آیا می‌تواند از دل این‌همه انتقاد سربلند بیرون بیاید؟

بیشتر بخوانید: