کارت طلایی ایران خودرو شامل مجموعه‌ای از خدمات است که از سوی این شرکت ارائه می‌شود. به بیان دیگر، اگر به تازگی از محصولات این شرکت خریداری کرده‌اید و یا مدتی است که از خودروهای ساخته شده توسط ایران خودرو استفاده می‌کنید، به شما این نوید را می‌دهیم که فراتر از بیمه بدنه یا بیمه شخص ثالث، می‌توانید از خدمات ویژه‌ای به نام کارت طلایی ایران خودرو نیز بهره‌مند شوید.

این خدمات، همان‌طور که از نام آن پیداست، با پوشش‌دهی همه‌جانبه سلامت و امنیت خودروی شما، می‌تواند استفاده بهینه‌تری از اتومبیل را برایتان فراهم کند. برای اینکه به طور کامل با این خدمات آشنا شوید، لطفاً تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

[switch_forms_buy]

با گذشته بیش از یک‌صد سال از ورود خودرو به کشورمان، امروزه دیگر شاهد خیابان‌های خلوت و رانندگی بدون دغدغه نیستیم. چراکه با افزایش جمعیت، نیاز به تولید خودرو نیز بیشتر شده و به همین خاطر در حال حاضر شاهد آن هستیم که به طور روزانه تصادفات متعددی در معابر شهری و یا حتی برون شهری رخ می‌دهد. آمارهای منتشر شده در این زمینه نشان داده که سالانه بیش از 800 هزار تصادف در سراسر کشور رخ می‌دهد.

این آمار، همچنین نشان می‌دهد که امروز رانندگی بدون خطر ممکن نیست. خطرات متعدد جانی، مالی و یا خطراتی که باعث آسیب دیدن وسیله نقلیه شما می‌شود، هر لحظه خودرو و سرنشینان را تهدید می‌کند. به طوری که سازمان بهداشت جهانی در سال 2018 اعلام کرد هر 24 ثانیه یک تصادف در جاده‌های سراسر جهان رخ می‌دهد؛ بنابراین موضوع امنیت سرنشینان، کمتر از امنیت و سلامت خودرو نیست. به همین دلیل است که خدمات بیمه‌ای در کشور ما و سراسر دنیا به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های تولیدکنندگان خودرو از یک سو و مصرف‌کنندگان این محصولات بدل شده است.

کارت طلایی ایران خودرو چیست؟

شرکت ایران خودرو از جمله تولیدکنندگانی است که در کنار ارائه محصولات متنوع به مشتریانش، همواره کوشیده است تا امنیت خاطر رانندگان نسبت به وقوع هر نوع سانحه طبیعی و تصادف جاده‌ای را تأمین کند. به این دلیل است که این شرکت خدماتی تحت عنوان کارت طلایی را به دارندگان محصولاتش ارائه می‌کند.

به بیان دیگر، شما می‌توانید در کنار بیمه شخص ثالث که به طور اجتناب‌ناپذیری باید برای هر وسیله نقلیه تهیه شود، از بیمه بدنه و کارت طلایی که به صورت اختیاری بوده، استفاده کنید. باید اشاره کنیم که ظرافت‌های زیادی نیز بین بیمه بدنه و کارت طلایی وجود دارد و در ادامه سعی می‌کنیم آن‌ها را برای شما روشن کنیم.

کارت طلایی ایران خودرو

اکنون که به ضرورت توجه به امنیت خودرو و پوشش‌های بیمه‌ای آن پی بردیم، لازم است درباره مزیت‌های کارت طلایی ایران خودرو بدانیم. این خدمات از سال 1380 تا به امروز به عنوان یک آیتم پوشش‌دهی بیمه‌ای به صورت اختیاری به مالکان خودرو ارائه می‌شود. اغلب محصولات شرکت ایران خودرو، از بدو خرید به مدت یک سال از مزایای کارت طلایی بهره‌مند هستند. همچنین آن دسته از محصولات این شرکت که کمتر از ده سال از زمان تولید آن‌ها می‌گذرد نیز می‌توانند از مزایا و خدمات این پوشش استفاده کنند. در نگاه کلی کارت طلایی ایران خودرو خدمات خود را در 10 طبقه‌بندی ارائه می‌دهد.

  • ایاب و ذهاب امداد سیار
  • حمل خودرو
  • سرویس خودرو در محل
  • خدمات مربوط به تعویض خودرو که تابع شرایط ویژه‌ای است
  • خدماتی که مربوط به تعمیرات حوادث خودرو است. این خدمات مربوط به زمانی است که وسیله نقلیه دچار سانحه طبیعی و یا آتش‌سوزی شود
  • خدمات مربوط به تعمیرات فنی خودرو
  • خدمات پوشش زیان خودرو و یا سرقت آن
  • سرویس دوره‌ای خودرو
  • تعویض لاستیک
  • مشاوره و امداد تلفنی

اگرچه عموم خدمات فوق دارای اهمیت هستند، اما در ادامه سعی می‌کنیم مواردی که بیشتر مورد توجه رانندگان قرار دارد را توضیح دهیم.

خدمات تعویض خودرو

یکی آیتم‌های جذابی که در کارت طلایی ایران خودرو تعریف شده، خدمات تعویض است. شرکت ایران خودرو ضمن ارائه این خدمت اعلام کرده است در صورتی که خودرو دچار سانحه شده باشد، به گونه‌ای که برآورد کل خسارت وارده، بیش از 60 درصد قیمت کل خودرو در پیش از وارد شدن خسارت باشد، در این صورت شرکت ایران خودرو اقدام به تعویض محصول خواهد کرد. گاهی اوقات میزان خسارت وارده بیشتر از حدنصاب درنظر گرفته شده نیست، اما به دلیل اعلام نظر کارشناس مربوطه مبنی بر عدم امکان تعمیر وسیله نقلیه و یا مدت زمان طولانی آن، دارنده خودرو مشمول خدمات تعویض می‌شود.

خدمات تعمیرات ناشی از تصادف و سوانح طبیعی

دارندگان محصولات ایران خودرو می‌توانند با در اختیار داشتن کارت طلایی، از خدمات تعمیرات که ناشی از آتش‌سوزی، بلایای طبیعی مانند صاعقه و سیل، یا سرقت و تصادف است، بهره‌مند شوند. استفاده از این خدمات با ارائه گواهی معتبر از مراجع انتظامی یا قضایی، و نیز ارائه کروکی از حادثه امکان‌پذیر است.

خدمات تعمیرات خودرو

در صورتی که خودرو با مشکل فنی مواجه شد، به گونه‌ای که امکان حرکت نداشت. مالکان دارنده کارت طلایی می‌توانند ضمن اطلاع رسانی از طریق تماس با امداد خودرو، از تعمیرات خودرو در محل خود بهره‌مند شوند. این خدمات می‌تواند شامل تعمیراتی از جمله سوخت‌رسانی، عیب‌یابی و رفع نقص در سیستم برق رسانی خودرو، تعمیر سیستم خنک‌کننده و سایر قطعات داخلی مانند سیستم کلاج، سیستم ترمز، انژکتور، باتری، رادیاتور، دینام و حتی تعمیرات مرتبط با تزیین وسیله نقلیه باشد.

خدمات سرویس دوره‌ای خودرو

اتومبیل یک سیستم پیچیده است که از ترکیب بیش از 30 هزار قطعه زیر و درشت تشکیل شده و به عنوان یک سیستم، اگر هر کدام از این اجزاء معیوب شود، نقص آن کل عملکرد سیستم را دچار عیب می‌کند. این یعنی شما نیاز به سرویس دوره‌ای اتومبیل دارید تا از سلامت تمام قطعات آن اطمینان لازم را داشته باشید.

به ویژه اگر یک سفر طولانی در پیش دارید، بدون شک باید از صحت فنی خودرو که شامل چک کردن روغن موتور، شمع موتور، لنت ترمز، فیلترها و آیتم‌های دیگر است، خاطرتان جمع باشد. گفتنی است که سرویس دوره‌ای خودرو، از جمله گزینه‌های کارت طلایی ایران خودرو است و رانندگان می‌توانند در صورت داشتن امتیاز بالا، این خدمات را حتی درب منزل یا در محل کار خود نیز دریافت کنند.

کارت طلایی ایران خودرو چیست؟

انواع کارت طلایی ایران خودرو

اکنون باید اضافه کنیم که کارت طلایی ایران خودرو انواع متفاوتی دارد. خدمات این کارت در 4 حالت مختلف ارائه می‌شود و در هر حالت شما می‌توانید به نحو متفاوتی از خدمات شرکت بهره‌مند شوید. به طور مثال همان‌طور که در بالا نیز اشاره شد، در صورتی که امتیاز شما بالا باشد و به طور مثال سطح دو ستاره یا بیشتر از آن را داشته باشید، می‌توانید سرویس دوره‌ای خودرو را درب منزلتان نیز دریافت کرده و نیازی به حضور فیزیکی در تعمیرگاه نداشته باشید. در ادامه انواع کارت طلایی را بررسی می‌کنیم تا شناخت کامل‌تری از آن به دست آورید.

  • کارت طلایی یک ستاره: در این سطح از کارت طلایی شما خدماتی نظیر تعویض خودرو، جبران خسارت‌های ناشی از حوادث طبیعی و سرقت‌های جزئی را دریافت می‌کنید
  • کارت طلایی دو ستاره: ضمن دریافت خدمات تعمیرات فنی، خسارت‌های جزئی ناشی از تصادف، بلایای طبیعی و تعویض خودرو، تا 25 هزار کیلومتر نیز سرویس دوره‌ای دریافت می‌کنید
  • کارت طلایی سه ستاره: شامل تمامی خدمات ذکر شده است. علاوه بر آن تا 40 هزار کیلومتر سرویس دوره‌ای نیز به مالک ارائه می‌شود
  • کارت طلایی چهار ستاره: کارت طلایی چهار ستاره ضمن ارائه کلیه خدمات ذکر شده، تعویض لاستیک را نیز شامل می‌شود و تا 60 هزار کیلومتر سرویس دوره‌ای دارد

همچنین باید بدانید که کلیه کارت‌های طلایی شامل پاره‌ای خدمات عمومی و مشترک هستند که عبارت‌اند از:

  • ایاب‌ و ذهاب امداد به طور رایگان
  • حمل خودرو تا محل مورد نظر به طور رایگان
  • راه‌اندازی تلفنی و مشاوره فنی
  • و نیز سرویس وسیله نقلیه در محل با توجه به تعرفه‌های تعیین شده

تمایز کارت طلایی ایران خودرو با بیمه بدنه و شخص ثالث

نکته اول آن است که برخلاف بیمه شخص ثالث که اجباری بوده، کارت طلایی و بیمه بدنه کاملاً اختیاری است و مالکان خودرو می‌توانند در صورت تمایل از آن استفاده کنند. علاوه بر آن، بیمه بدنه شامل خسارت‌های ناشی از حوادث طبیعی، سرقت لوازم و قطعات خودرو، آسیب دیدن رنگ و بدنه خودرو می‌شود.

اما کارت طلایی (به خصوص در سطح چهار ستاره آن) مشتمل بر کلیه خدمات و پشتیبانی‌های فنی، بدنه، سرقت، بلایای طبیعی و سرویس دوره‌ای خواهد بود. به بیان دیگر کارت طلایی خدمات کامل‌تری را نسبت به بیمه بدنه ارائه می‌دهد. اگرچه هزینه بیمه بدنه ارزان‌تر است، اما مالکان صرفاً با پرداخت هزینه بیشتر، می‌توانند از خدمات متنوع‌تری برخوردار شوند.

بیشتر بخوانید:

سنسور ضربه چیست؟

دیسک و صفحه چیست؟

علت گاز نخوردن ماشین

معایب جک S5

ستپر موتور چیست

اتو هلد چیست